Online ondernemen begint hier

How & Knower

howknower_logo

Aan de slag met online marketing

Hoe speel je in op de snel veranderde wereld van online ondernemen?

Als onderwijzer wil je graag studenten opleiden voor hun toekomst. De wereld om ons heen wordt steeds digitaler en dat vraagt van jou als docent steeds meer kennis op het gebied van digital marketing.

How & Knower heeft in samenwerking met Webshopheld een opleidingstraject opgezet bij het boek Webshopheld. Webshopheld wil studenten op een professionele wijze kennis laten maken met e-commerce en werken daarom samen met verschillende professionele partners.

How & Knower wil graag de kennis bij docenten vergroten op het gebied van online marketing en e-commerce. Daarom biedt How & Knower concrete handvatten voor docenten die kunnen worden doorvertaald in lesmateriaal waarbij theorie en praktijk hand in hand samen gaan. Een uitgelezen kans voor je onderwijsinstelling om studenten klaar te kunnen stomen voor hun toekomst op gebied van e-commerce en online marketing.

Je kunt de opleidingen en trainingen van How & Knower volgen via het aanbod wat op hun website beschikbaar is. Mocht je met meerdere collega’s een training of opleiding willen volgen dan kun je er ook voor kiezen om het incompany te laten verzorgen. Dit kan al interessant zijn vanaf 5 deelnemers! Neem hiervoor contact op met How & Knower via 050 210 34 06 of via www.howknower.nl. Meer informatie over How & Knower is te vinden op howknower.nl/over-ons/.

technology-classroom

Basistraining "Een succesvolle webwinkel in één dag" ( 1 dag)

Steeds meer mensen en bedrijven openen een webwinkel, maar wat komt daar allemaal bij kijken? Waar moet je allemaal aan denken en waar moet je beginnen? Deze eendaagse training helpt bij het opstarten van een webwinkel door praktische handvatten te geven die je nodig hebt. Met juiste do’s maar vooral ook don’ts in handen, kun jij na afloop direct aan de slag met een webwinkel.

Programma

  • E-Commerce platformen
  • De marketing mix
  • De marketing kanalen
  • Verkopen via internet
  • Wet- en regelgeving
  • Waar moet ik beginnen?
  • Een stappenplan voor het opzetten van een webwinkel

Voor actuele data en locaties verwijzen we je graag door naar de website van How & Knower. Gebruik de code WSH2015 en profiteer van 5% korting op het lesgeld!

Online vindbaarheid

Online vindbaarheid is een van de belangrijkste en best scorende onderdelen van de online marketing mix. Hieronder vallen Google AdWords en SEO activiteiten die leiden tot meer verkeer op de website. Maar hoe krijg je een toppositie in Google? Hoe zet je een advertentiecampagne op in Google?

Basistraining SEO ( 1 dag)

Hoe zorg je dat een website goed vindbaar is? Eén van de belangrijkste onderdelen van online marketing is de vindbaarheid van een website. Maar hoe moet je dit aanpakken? En welke tactiek is het meest geschikt?

Programma

  • Technische werking zoekmachine Google
  • De verschillende technische componenten van de ranking binnen zoekmachines
  • Indexatie
  • Linkbuilding
  • Content
  • SEO-vriendelijke teksten schrijven
  • SEO-vriendelijke websitestructuur
  • Social media en vindbaarheid in Google
  • Een gebruiksvriendelijke website
  • Haken en ogen bij optimalisatie
  • Richtlijnen

Basistraining Google AdWords (1 dag)

De tekstadvertenties naast en boven de zoekresultaten van Google, zijn de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de populairste en effectiefste online marketingkanalen. Maar hoe zet je nu een succesvolle AdWords campagne op? Hoe zorg dat je opvalt met advertentieteksten? En houd je de advertentie-uitgaven onder controle?

Programma

  • Inleiding en werking Google AdWords
  • De Google AdWords-veiling en biedstrategieën
  • Opzetten van een account en accountstructuur
  • Relevante keywords selecteren
  • Effectieve advertentieteksten opstellen
  • Campagne resultaten doormeten en analyseren
  • Facetten van campagne optimalisatie
  • Koppeling met Google Analytics
  • Google hulpprogramma’s en tools

Content en webredactie

Content is een belangrijk onderdeel van de digital marketing strategie. Niet alleen leest de bezoeker de content van een site, maar content zorgt er ook voor dat je beter scoort in de zoekresultaten van Google.

Basistraining Content marketing ( 1 dag)

Uitdenken en ontwikkelen van de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep en op het juiste moment. Content vormt de basis voor de creatie van marketing- en communicatie-uitingen. Denk aan social media, de advertenties en de website.

Programma

  • Wat is content marketing?
  • Het gedrag van de consument
  • De verschillende contentvormen
  • Content en marketingmix
  • Schrijven van effectieve webteksten
  • SEO en content creatie
  • Usability en content creatie
  • Tips, tools en trucs

Data Analyse

Hoe maak je het gedrag van de website bezoekers inzichtelijk? Hoe verleid je de webbezoeker tot een aankoop? En hoe verhoog je de orderwaarde van klanten? Meten is weten!

Google Analytics Basis ( 1 dag)

Bezoekersgedrag, analyse bezoekers, leesgedrag consument en informatiebehoefte consument. Google Analytics is een volledig gratis statistiekenpakket waarin de prestaties van de website en de daarbij horende marketingcampagnes gemeten kunnen worden. Maar hoe werkt dit nu in de praktijk? Wat moet je precies meten? Hoe haal je het maximale uit Google Analytics? Niet alleen de data rapporteren, maar ook de data interpreteren en daarop sturen.

Programma

  • Inleiding webanalytics
  • Doelen stellen voor een website
  • Implementatie Google Analytics
  • Functionaliteiten Google Analytics
  • Doormeten online marketingcampagnes
  • Doelen meten en realiseren
  • Valkuilen webstatistieken
  • Tips en tricks

Meer informatie over How & Knower is te vinden op www.howknower.nl.

presentatie

Meer informatie
aanvragen

Bestel
brochure

Presentatie
aanvragen

Bestel

Voorbeeld van Webshopheld N4

De methode is vernieuwd en bestaat nu uit een boek van ca. 275 bladzijden met daarin uitgebreide theorie. Daarnaast is iedere paragraaf voorzien van opgaven over de behandelde stof.
De methode is geschikt voor het Keuzedeel MBO: Online marketing en het toepassen van e-commerce. De volgende hoofdstukken komen aan bod:

  1. Waarom webshops
  2. Starten met een webshop
  3. Effectieve websites ontwerpen
  4. Teksten voor de webshop
  5. Visual E-tail
  6. Inrichten van de webshop
  7. Fulfilment
  8. Recht
  9. Marketing communicatie
  10. Social Media

Naast het boek, krijgt de student ook een account van één schooljaar om de webshop te kunnen bouwen. De gemaakte webshop kan achteraf eventueel door de student zelf worden voortgezet.  Op de website van de Webshopheld is voor zowel de student als de docent extra (ondersteunend) materiaal te vinden. Het gaat hierbij om stap voor stap handleidingen met daarbij oefenbestanden, instructievideo's en aanvullende informatie.


Klik hier voor de verschillende mogelijkheden.

Voorbeeld van Webshopheld N2/3

De nieuwe methode voor niveau 2/3 is klaar. De methode bestaat uit ca 175 bladzijden met daarin
uitgebreide theorie. Daarnaast is iedere paragraaf voorzien van drie niveaus opgaven over de behandelde stof: opgaven over begrippen, opgaven over
de tekst en portfolio-opgaven.



De volgende hoofdstukken komen aan bod:

  1. Waarom webshops
  2. Jouw webshop in de markt
  3. Bezoekers van jouw webshop
  4. Teksten voor jouw webshop
  5. Visual E-tail
  6. Fulfilment
  7. Online marketing
  8. Social Media voor commerciële doelen

Naast het boek, krijgt de student ook een account van één schooljaar om opdrachten in een bestaande webshop uit te kunnen voeren. De online opdrachten gaan over het toevoegen van teksten, afbeeldingen, nieuwe producten, hijsstijl, logo, etc... Op de website van de Webshopheld is voor zowel de student als de docent extra (ondersteunend) materiaal te vinden. Het gaat hierbij om stap voor stap handleidingen met daarbij oefenbestanden, instructievideo's en aanvullende informatie. niveau2 Kijk hier naar een voorbeeld van ons nieuwe niveau 2/3 boek.

Meer weten? Mail ons dan even.